söndag 5 februari 2017

Mina första veckor som invandrad!

Jaha så har då livet börjat traska på i Sverige. 
Innan jag berättar om det vill jag visa bilder som jag tog en av mina sista dagar som boende i Skottland. 

Det hade frusit på natten så där var en fin rimfrost och blå himmel. 

Frost i gräset!

Bilden talar för sig själv, tycker jag!

Kom att tänka på Pugh Rogerfeldts låt
Små lätta moln. 
Kommer ni ihåg den?

Kanalen!


Blommande ärttörne i januari är lite tidigt. 
Ser fram emot när den blommar för fullt i april och maj. 

Jaha, väntans tider på flygplatsen. 

Efter några dagar hos mor och far var det då äntligen tid att få nycklarna till mitt lilla hus. 

Några centimeter snö var bara inbjudande. 
Mitt hus!

När jag kommer in står där en blomma och ett "Lycka till" kort från säljaren. 
Gulligt tycker jag!

Snö och sol över isbeklädd Lyckesjö! 

En dag senare bjöd Lycke på denna solnedgång. 

Två dagar senare var snön borta och diset var ett faktum. 
Men trots det är det härligt med skogens stillhet. 

Det här är min nya lilla bil. 

Så har jag haft besök av de här små trollen. 
Lance är stolt storebror till lillasyster Skye. 

Förra ägaren till huset hade börjat mata fåglarna vilket då innebär att man måste fortsätta med det hela vintern. Vilket också innebär olika besökare i trädgården. 
Trevligt!

Bland annat en kaxig ekorre!

Den gillar nötter i alla fall. 

Ett litet rådjur kom också och hälsade på. 
Jag kan inte mycket om rådjur men den verkade skabbig på nacken. 
Hoppas den inte var sjuk eller nåt.

Jag har också börjat mitt nya jobb som personlig assistent. Det är helt nytt för mig men så här långt känns det bra i alla fall. På onsdag morgon åker jag till Skottland några dagar. Jag längtar efter att träffa Frida, Stuart och mina små busungar. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka till Sverige - hoppas du ska trivas - dags att längta västerut istället!
Kram
Eva C