tisdag 28 april 2015

Välgörenhet!

Välgörenhet, vad är det egentligen? Det betyder väl "göra väl"? Men vem ska man "göra väl" för? Vad ska man "göra väl" för? Välgörenhet?

I Skottland ägnar man, som jag berättat om innan, sig ganska mycket åt charity. Alltså välgörenhet. Man gör vissa prestationer som t.ex. springer ett motionslopp, klättrar i berg, cyklar en sträcka. Sen får man då släkt och vänner att skänka en slant för det man gör och de pengarna ger man sedan åt någon form av välgörenhet som ligger en varmt om hjärtat.

Jag tänkte nu att jag skulle haka på det tåget och starta en insamling för något som ligger MIG varmt om hjärtat. Nämligen JAG själv. Jag skulle vilja be er att skänka en slant till mig så jag kan sluta jobba och ägna mig åt att skriva och passa trollen. Jag har räknat ut att om alla mina bloggläsare skänker 100 kr/person i månaden till mig så skulle jag inte behöva jobba utan kan ägna mig åt roligare saker. Jag kan nöja mig med 50 kr om någon inte har det så fett, jag är aldrig omöjlig.

Vad säger ni om det? Visst är det en bra idé? Det krävs så lite av var och en för att det ska bli mycket i slutändan. Tillsammans är ni starka!




Jag skämtar så klart!


Men medge att det är en ganska bra idé egentligen.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Yster :) Hur bra som helst!!
Jag kan nog bara bistå med 25kr i månaden, men lite kan bli mycket ;)
Kramar

Sofia sa...

Så för 100 kr i månaden kommer jag ha en barnvakt som finns tillgänglig nästan alltid :-P

Marie sa...

Ja visst Sofia, fast det krävs ju att fler än du hoppar på tåget :-) Men om du övertalar resten så lovar jag att stå till ditt förfogande.

Frida sa...

För 100 spänn kan vi tänka oss att dela barnvakt med Sofia ;-) hehe

Eva sa...

Intressant tanke! Hur blir det om vi ger varandra 100 kr i månaden allihop? Känns som något fel i den räkningen... Kram från kusin Eva

Anonym sa...

Ta upp bokbeställningar på bloggen - jag bokar mig för ett ex!
Hälsar
Eva C

PS. Print on demand är nog överkomligt