torsdag 18 maj 2017

Far fyller 80-år!

3-månader sedan senaste inlägget!
Ja ni blir inte överfallna av uppdateringar i alla fall. 
Tack för att ni troget kikar in och ser om jag lever. 
Det gör jag :-)

I helgen fyllde min far 80-år och det måste ju såklart firas. 
Det kommer nu en orgie i bilder på blommor från den Botaniska Trädgården i Köpenhamn. Plus lite andra bilder också. 

Vi startade dagen med tåg från Kvidinge 08.05. Vi hade köpt en Öresundruntbiljett, kostnad är 249:- och man får åka hur mycket tåg och buss, i Skåne och området kring Köpenhmn och Helsingör, man vill i 48 timmar. Enda restriktionen är att man bara får åka en gång över bron och en gång med färjan. 

Mor, syster, far och jag på tåget. 

Vi började med den Botaniska Trädgården. 

Rhododendrerna blommade för fullt och det är verkligen fina blommor. 






Så himla fin med det djupt vinröda inuti en vit blomma. 

Vi går in i palmhuset där det är både fuktigt och varmt. 
Men fullt med fina växter och blommor. 


Att där var fuktigt inne är det här fina spindelnätet ett bevis på. 




Titut! 





Vad står dom och tittar på?

På en köttätare!

Efter en god stund i palmhuset känns det skönt att få komma ut igen. 




Såklart det måste finnas ett vattenfall. 

Mitt resesällskap!

Redo för ett varmt växthus igen går vi in i kaktushuset. 
Där blommar även kaktusarna för fullt. 








När vi sett oss mätta på blommor tar vi tåget till Klampenborg. 
Jag har inte varit på Bakken på minst 25 år. 
Inget har ändrats!

Vi tar en hästdroska från stationen. 





Sista bilden blir klassikern:
"Kasta en boll på vita pricken och gubben trillar ner"
Ingen vann!

Vi hade en härlig dag och om ni aldrig varit i Botaniska Trädgården så är den helt klart värd ett besök. Dessutom är det gratis att gå in där. 

Jag vet inte när jag återkommer med nästa inlägg. 
Kanske det inte tar 3 månader, kanske det gör. 
Men kika in när ni har lust. 
Vem vet jag kanske just har uppdaterat :-)  

Inga kommentarer: