lördag 22 juni 2019

Midsommar och Laholm!

Midsommar firades med hela familjen.
Först var vi i Munka-Ljungby på eftermiddagen och sedan åkte vi till Hampus och Agnes och fortsatte där.
Så härligt när alla är samlade.

Å hej, å hå, kämpa på!

Så där ja, då var stången rest.

Dans blev det också.

Fika i gräset.

Ja just det.
Fika i gräset.

Det finns många sätt att roa sig på.
Med morbror Hampus skor på händerna så gör Lance en perfekt tolkning av en tusenfoting med fyra fötter.

Stuart hoppar säck.

Hampus spikar spik. 

Det var verkligen trevligt i Munka, jättemycket folk och ett topparrangemang av Munka-Ljungbys köpmannaförening.
Det var minst lika trevligt hos Hampus och Agnes på kvällen,

och hunden Honey.

Tack till hela min fina familj för en härlig midsommar.

Idag har jag varit en sväng i Laholm. 
Vilken mysig liten stad.
Många fontäner, statyer, en kyrka, torg, kullersten, gränder och Lagan.

Lika bra att börja med en fontänkavalkad :-)

Stadsfontänen.

Lekande barn fontänen.
Med Lagan i bakgrunden.

Flickan med flätor fontänen. 

Hästfontänen.
På hästtorget.

Det fanns en stor fontän på stortorget, men jag glömde ta en bild.
Jag köpte mig en glass, satt i solen och åt den. 
När jag ätit färdigt gick jag vidare utan att ta ett kort.
Slarvigt!


Laholms kyrka.
Ingen bra bild, men där var stora träd runt den så det blev inte bättre än så här.

Ja ni ser ju själv :-)

Över till avdelning statyer.

Den här föreställer kvinnor som plockar potatis.

Två krigarkungar som slåss.
Med Lagan i bakgrunden.

Mysiga kullerstensgator.

Rosor och klematis växer vid husen längs gatorna.

Gamla trähus.

Gammal stenbro.

Så är vi då framme vid avdelning Lagan.

Längs med ån går en fin åpromenad.

Väldigt vackert.

Okej, det blir bara två bilder av ån.
Jag vill ju inte trötta ut er helt. 
Har ni inte varit i Laholm är det väl värt ett besök.
Bara strosa omkring är hur mysigt som helst.
Jo förresten, jag spelade lite Ingress också när jag ändå var där :-)

Dagens sista bild.
Nyponros i full blom.

På måndag åker jag till Halmstad några dagar.
Jag ska hälsa på min kompis Annemarie och hennes man Per och kanske spela Ingress också. Ja när jag ändå är där hehe. 
Häng med mig vet ja!

Puss och kram!



Inga kommentarer: