måndag 5 januari 2015

Måndag hela dagen!

Dagen idag börjar med att jag vaknar kvart över fem med en känsla av att något är fel. Efter någon förvirrad minut har jag konstaterat att så inte är fallet. Jag brukar i vanliga fall jobba måndag morgon men inte idag så det är bara att somna om. Ja eller hur! Det går inte så jag stiger upp, tänder mina ljus, gör en mugg te och slår mig ner vid min dator. Jag öppnar mappen med min bok och skriver första raden. De följande dagarna......... Då ringer min telefon, jag tittar på displayen. Fasen också det är från jobb och klockan är halv sju. Såklart svarar jag. En röst i luren som säger "Ingen har kommit och öppnat upp klubben, har du möjlighet att komma ner och öppna?" "NEJ, det har jag inte"  Det säger jag ju såklart inte utan "Ja jag kommer, det tar en kvart och jag kan inte stanna hela förmiddagen"
Så jag plockar med mig lite yoghurt och kör iväg. Jag öppnar upp och ber om ursäkt för att ingen släppt in dem som står och väntar. Halv åtta kommer den som skulle börjat klockan sex. "Oh, förlåt men mitt alarm funkade visst inte" och hon har dessutom mage att le. Jag svarar " Det skiter faktiskt jag i och jag tänker inte prata med dig överhuvudtaget. Nu kör jag igen"

Sen gick jag. Ja, jag vet det var kanske lite barnsligt av mig, men det har hänt så många gånger så nu rann bägaren över på Marie. Visserligen var det första gången det hänt med den här tjejen. Det kan hända alla det är jag också medveten om men idag så hade jag helt enkelt inte tagit med mig min förlåtande sida upp ur sängen och definitivt inte med mig i bilen.

Hemma igen, kokar en ny mugg te och fortsätter med ..........är fullbokade. Sedan skriver jag 5 st sidor av bara farten :-)

Så min måndag började inte så bra, men har sedan bara blivit bättre ju längre dagen har gått. Eftermiddagen har jag spenderat tillsammans med min lille prins.


Tut, tut mormor.
Se jag kan köra med en hand :-)


       

Inga kommentarer: