torsdag 1 januari 2015

Välkommen 2015!

God fortsättning på det nya året!
Jag hoppas att ni alla får ett just så bra år som ni önskar er.

Jag tänkte ge mig på en summering av 2014. Ett riktigt härligt år.
Jag börjar gå igenom och skriva ner stödord för vad som hänt i ett block. Inser då att det skulle antagligen ta mig hela förmiddagen att skriva inlägget och det skulle bli alldeles för långt så att ingen orkar läsa det. Så jag punktar upp istället. Det är ingen garanti för kronologisk ordning. 

  • Skrivit på min bok och kan börja skönja slutet.
  • Massor med biobesök.
  • Härliga promenader. Med eller utan sällskap.
  • Flera roliga Sverige besök
  • Flera roliga Sverige besökare. 
  • Hampus spelning i parken.
  • Ugglekoll med Evita.
  • Golfspel på St Andrews.
  • Golfspel med "gubbarna"
  • Jobb som funkar för det mesta.
  • Parkeringsböter, körförbud och böter för obetald skatt.
  • Korta vandringar.
  • Långa vandringar.
  • Byte av bil.
  • Vandringar med övernattningar.
  • Vandringar utan övernattningar.
  • Zoey och Si fyller 1-år. 
  • Två år i Skottland. 
Jag har säkert glömt någon viktig händelse. Men det finns några punkter som är större än andra. 

  • Frida och Stuarts bröllop i Sälen den 4/4. 
  • Lance födelse den 25/7.
  • West Highland Way med Hampus den 11-16/9.
  • Milas födelse den 18/12.
Vilket härligt år 2014 och det avrundades på allra bästa sätt. Med tre rätters middag tillsammans med Frida, Stuart, Mila, Sofia, Davy och Lance. (Önskar att Hampus varit med också, men han är på Island och firar) Och 2015 startar på bästa tänkbara sätt. I eftermiddag kommer Lance och ska hålla mormor sällskap hela natten :-) 


" Va nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser. Glöm bort bekymmer sorger och besvär. Va nöjd med allt för vet du vad, en björntjänst gör ju ingen glad. Vad nöjd med livet som vi lever här"

Björnen Baloo i Djungelboken. 



1 kommentar:

Anonym sa...

Gott Nytt Skotteår på dig! 2014 var ett oslagbart år innehållsmässigt men allt gott 2015!
Hälsar
Eva C