söndag 28 december 2014

Lojala ansvarstagande präktiga multikonstnären Marie!

Ibland blir jag så trött på mig själv. Varför måste jag vara så jäkla präktig och ansvarstagande. Varför inte bara säga: Nej tyvärr, jag kan inte jag har saker planerade.

Jo jag vet, det är bra att vara ordentlig. Det lönar sig i längden. Ja jag vet det också. Men lik förbaskat är det irriterande ibland. Som idag t.ex. Jag börjar jobba klockan sju, strax innan åtta ringer en av spa terapeuterna och sjukanmäler sig. Inte bra, vi är fullbokade. När Mikey kommer halv nio börjar vi möblera om behandlingarna och får till det bra och behöver bara avboka en enda bokning. Toppen! Tills klockan elva när en av de andra terapeuterna säger att hon är sjuk och behöver gå hem. Jättekul! NOT! Jaha, vad finns att göra? Jo just det, vi har ju Marie hon kan massera. Ny ommöblering. Alla ansiktsbehandlingar, bodyscrub och nagelfix på de andra terapeuterna och alla massagerna på Marie.

Så det slutade med att jag hade:
12.00 Helkroppsmassage
13.00 Rygg, nacke massage
13.30 Lunch
14.00 Helkroppsmassage
15.00 Helkroppsmassage
16.00 Rygg, nacke massage
16.30 Rygg, nacke massage
17.00 Helkroppsmassage
18.15 Hemgång

På mitt anställningskontrakt står där att jag ska jobba som Fitness Instructor.

Hm, undrar om jag kan istället få inskrivet: Fitnessmassagetherapistinstructorheadmasterofthetowelscleaner?




2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett lite väl späckat program kan jag tycka :( Den titeln går inte av för hackor;)Du är bara bäst Yster
KRAMAR <3

Eva sa...

Förvånar mig inte. Vi är uppfostrade så. Och visst är det praktiskt när man kan hitta lösningar. Men någon måtta får det vara. Nyårslöfte? Omförhandla lön? Fast det lärde de oss nog inte?! Kram från kusin Eva