torsdag 4 december 2014

Home again!

Jaha då har man varit hemma en vecka. Knasigt. Tack för ert tålamod förresten.

Det blev några dagar hos Hampus. De ägnade jag mest åt att måla och tapetsera.

Hampus rollar, 

och jag finlirar. 

Vi han med en runda i Skäralid också.
Hampus ville (inför framtida äventyr) testa att vandra och bära riktigt tungt i ryggan. 

Så han packade 22.5 kg i den och vi gick iväg.

Vi följer blå markering. 

Den startar kraftigt uppför eller slutar kraftigt nedför.
Beroende på vilket håll man väljer.

Väl uppe kan man skymta sjön mellan träden.
Den går inte att se på sommaren. 

Hampus blickar ut över dalen och drömmer sig bort till andra dalar i andra delar av världen. 

Ett regnvått bokblad.

Dom är ganska envisa de där boklöven.
De håller sig förtvivlat fast på grenarna, men förr eller senare hamnar de oundvikligt ändå på marken. 

Hampus kortgraferar.
Alltså, sätta sig ner på huk med 22.5 kg i ryggan och sen resa sig obehindrat upp igen. Ja det gjorde inte jag när jag var 25 :-)

Det här är ungefär det han tog kort på, fast hans vinkel var lite mer i marknivå. Även utan rygga så kan jag inte komma så långt ner utan att lägga mig på knä. Ja, ja, jag är ju också dubbelt så gammal. 

Här har vi lilla ån, 

och här är lilla bron. 
Det här är sista bilden från Skäralid, vi kom iväg lite sent så det hann bli mörkt innan vi hade gått hela rundan. Det var faktiskt lite läskigt att gå i skogen i mörker. 

Ja som sagt nu är jag hemma igen och i morgon ska jag berätta för er om min nattgäst som jag hade natten mellan onsdagen och torsdagen. 

Inga kommentarer: