måndag 8 december 2014

Första snön i Shieldhill!

I morse när jag klev upp såg jag att det hade snöat ute. Det såg mest ut som om det var snömodd, men tänkte att det var ändå bäst att köra i god tid. Ja, tur var det för det var inte alls snömodd, det var frusen snömodd. Sån ni vet som är nästan omöjlig att skrapa rent rutorna från. Det tog sin lilla tid men jag var ju som sagt i god tid. När jag kommer ut på huvudvägen som leder ner till jobb (jag har nedförsbacke hela vägen) gör jag ett försiktigt provbroms. ABS:en slår till meddetsamma och det är glashalt. Jaja, det är bara att glida lugnt och fint hela vägen ner. Efter några minuter har en bil hunnit i kapp mig och har inte tålamod att ligga bakom så han kör om. Okej, tänker jag, inser han inte hur halt det faktiskt är. Svaret är nej, för när jag kommer fram till en rondell 500 meter längre fram står han på tvären i rondellen och har kasat in i mitten på densamma. Vad jag kunde se så var varken han eller bilen skadade, så då blir tanken genast. Likagott åt honom, hoppas att han lärde sig något av det. Som t.ex att ligga kvar bakom en skåning. För är det något som en skåning kan så är det att köra i frusen snömodd :-)

I lördags blev jag åter inringd till jobb för att göra några rygg och nacke massager. 

Så här ser bänken ut där jag masserade.
Alltför bred för mitt sätt att massera på. 
Tur att jag inte står där hela dagarna :-)

Jag ser inte speciellt mycket på TV, nästan inte alls för att vara noggrann. Men det finns ett program som jag ogärna missar och det är X-factor. Det visas lördag och söndagskvällar och nästa helg är det final. Eftersom jag jobbade i lördagskväll och inte kunde se det då fick jag kolla hos Sofia på söndags eftermiddagen. Hon kan spela in det kan inte jag :-) Så där låg jag halvlutande i soffan med Zoey sidan om mig som vet exakt hur man relaxar. 

Zoey är expert på det!

Ja som sagt nu är det final till helgen och från början hade jag ingen klar favorit, där är flera som är riktigt duktiga. Men de senaste veckorna har en kille seglat upp som min absoluta favorit. Han heter Ben Haenow. Om ni orkar så rekommenderar jag er att titta på Youtube. Kolla in när Ben sjunger Hallelujah, I will always love you och I don't want to miss a thing. Han har en riktigt härlig rockröst och jag håller mina tummar för honom i finalen.
Jag hoppas att Ben vinner, men jag misstänker att Fleur East vinner, hon är riktigt duktig. Titta när Fleur sjunger bl.a. Uptown funk.
Jag försökte klistra in länkar till er men det ville inte riktigt funka.  

Inga kommentarer: