lördag 27 december 2014

Juldagen och Annandagen!

Juldagen började lugnt och fint med en förmiddagspromenad. 

Mila sover och Lance borde sova men ligger mest och snackar :-) 

Längre fram går grabbarna och snackar. Zoey är mittemellan och Si är uppe i skogen till höger. Tror jag :-) 

När vi kommer tillbaka efter promenaden så är min plan att köra och tanka. Det är nu den lugna förmiddagen övergår i en mer stressfull förmiddag. När jag kör till jobb i tisdags (lillejulafton)börjar min reservtankslampa lysa. Det i sig är inget att stressa upp sig för, fortfarande gott om bensin och gott om tid att köra och tanka på juldagens förmiddag. På eftermiddagen ska jag köra till Stuarts föräldrar för att fira jul och sedan till Davys föräldrar för att hämta upp Lance som ska sova hos mig på natten och sedan till jobb på annandagens morgon. Så jag behöver tanka min bil. Nåväl, jag kör ner till Tesco för att fylla på bensin. STÄNGT. Jag visste att affären Tesco var stängd men jag trodde att macken var öppen, åtminstone någon pump. Okej, bara att köra ner till Tesco i stan då. STÄNGT. Men va fasen, nu börjar det bli lite halvkörigt, inte alltför mycket kvar i tanken. Jag ringer till Frida, "var kan jag tanka" det enda hon kan komma på är Morrison. Okej, då provar jag det. STÄNGT. Det var väl själve den, nu känns det som om jag kör på ångorna. Jag vågar inte kuska runt mer utan hoppas på att bensinen ska räcka hem. Det gör den!
Hemma ringer jag till Sofia för att informera om viss omstrukturering av kvällens planer. Jag har kört soppatorsk en gång i mitt liv och då var jag arton och trodde att det bara händer andra :-) Sofia skickar ut Davy med en 5 liters reservdunk för att leta upp en öppen bensinmackspump. Han hittar lyckligtvis det och efter att hällt i 5 liter så att jag kan köra och fylla tanken igen. 
Lite stressigt var det ett tag där!

Efter en avstressande varm dusch är jag helt lugn igen och kör till Stuarts föräldrar för att äta julmiddag. Gott. Några timmar senare kör jag och hämtar upp lille prinsen. 
Jag har mycket passande fått en resesäng i julklapp och den ska han få inviga. 


Jag fick också en DVD-box med alla 10 säsongerna av Vänner.

Den får jag inviga någon regnig dag :-) 

Lance sov som en stock i den nya sängen och faktum är att jag också sov lite grann till skillnad mot första gången han sov över. Jag vänjer mig nog. Eftersom jag skulle jobba igår så fick jag tyvärr lämpa av honom på morgonen hos hans föräldrar. Min plan var att köra kvart i åtta och då skulle han ha ätit frukost och vi skulle haft tid att mysa en liten stund. Det blev inte riktigt så, jag körde kvart i åtta helt enligt planen men något mys blev det inte tal om. Jag fick väcka honom halv åtta, då snarkade han fortfarande. 

Det skär i hjärtat att väcka någon som sussar så gott.
Så försiktigt väcker jag honom och han tittar sig lite förvirrat omkring.
När jag sedan vänder på honom så

får jag detta underbara leende.
Jag tror han gillar sin mormor.
Älskade unge. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl klart han älskar sin Mormor <3 Kram Yster

Anonym sa...

Sicken goding!
Hälsar
Eva C