lördag 28 februari 2015

Vilken kille!

När världens goaste Lance vill sova hos mormor så får han såklart göra det. Även om det var hans föräldrar som frågade så tror jag ändå att det var han som önskade :-)

Han dök upp lagom till middagen som bestod av ris, kyckling och broccoli och med banan som efterrätt. Han älskar mat och slukar det mesta som bjuds.

Hans mamma hade glömt packa ner haklappen så jag täckte honom, väldigt passande, med skotska flaggan. 

Så här glad blir man när man ätit upp all maten.


Barnrummet som jag inrett skulle invigas och det är nästan färdigt. Bara några små detaljer som gardin, kort i ramarna. 

Grått och rött, passar både till killar och till tjejer.

Väggdekor "Mila"

Väggdekor "Lance"

Väggdekoren är en direktimport från Sverige.
Den kommer från Rox Media i Ljungbyhed. 

Att det ska vara så svårt att få in nappen på rätt håll. 
Det där lilla handtaget som är så bra att hålla i ska man tydligen inte hålla i utan ha i munnen. 

Titta nu mormor, jag kunde!

Det gick bra att sova i nya rummet. Lance somnade fem över åtta och vaknade kvart över sju. Vem kan klaga på det. Inte jag i alla fall, att jag sedan inte sover när han är här är ju knappast hans fel :-) 

Det är inte något fel på hans morgonhumör heller, skiner som en solstråle direkt när han vaknar. Lite välling och sedan kan han sitta och leka en bra stund i sin stol medan jag fick åt frukost. 

Älskade unge!

Vi avslutar med en selfie.
Med min telefon kan jag inte se hur det blir och vad man tar på förrän man tagit bilden. Därför blir det lätt en åtta - tio försök innan det ens blir något som liknar något. Men den viktigaste modellen är med i alla fall :-) 


3 kommentarer:

Frida sa...

Mycket tjusigt blev det :-) där kommer det busas mycket i framtiden!!!

Anonym sa...

Så go!
Hälsar
Eva C

Eva sa...

Jag är också säker på att det var Lance som tjatade sig till att få åka till mormor!
Så gullig. Och så fint rummet blev.
Kram från kusin Eva