tisdag 3 november 2015

Blandat!

Här kommer en rapport från mig :-)
Jag garanterar inte kronologisk ordning på det jag skriver i detta inlägg. 
Jag vet inte ens var jag ska börja.
Det är inte så att det inte händer något.
Tvärtom faktiskt. 

Dagar jag är ledig eller jobbar kväll går jag alltid med på morgonpromenad. Ibland är vi allihopa d.v.s. Frida, Mila, Si, Sofia, Lance, Zoey, Hampus och jag. Ibland är det reducerad styrka men varje dag får skogen svenskt besök. 

De raska morgonpromenaderna är inte så raska längre.
 Lance vill gärna gå själv och varje udda löv, speciella pinnar, fina kottar, blänkande stenar ska plockas upp och bäras med :-) 
Skogen är en härlig plats! 

Eftersom Hampus just nu bor hos mig så äter vi tillsammans så ofta det går. Men det är inte alltid vi har samma på tallriken. 

Det här är min lunch häromdagen. 
Lax, avokado, gurka, paprika och crème fraiche sås.

Det här är Hampus lunchtallrik.
Honungsmelon, banan, vindruvor, apelsin, plommon och vispgrädde. 

Titt ut mormor!
Lance fick tag i en av mina handdukar och lekte med den i minst tjugo minuter.
Varför köpa dyra leksaker?

Hösten i Skottland har varit riktigt fin.
I söndags var det femton grader varmt och solsken när jag kom hem från jobbet halv tre. Så det blev en härlig långpromenad på nästan två timmar. 

Ett nästan visset kastanjelöv. 

Lika härligt grön som boken är på våren, lika lysande brun är den på hösten.

Snart är alla tistlar färdigblommade. 
Men än kan man hitta enstaka tappra kämpar. 

Kanske inte den bästa bild jag tagit i mitt liv, men en skön promenad var det.

Jag tror jag visar några matbilder till.
Igår gjorde jag grönsaksbiffar. 

Rivna rödbetor, morötter, squash, rödlök och ost. 

Blanda med ägg och mandelmjöl.
Salt och peppar.

Bryn på järnet och kör färdigt i ugnen.

Severades i det här fallet med gräddstuvad potatis, gurka och tomat.
Det finns ett väldigt passande ord.
MUMS!

Som sagt så rullar dagarna på men det betyder inte att jag är sysslolös. Jobbet inkräktar som vanligt alltför mycket på fritiden. Jag passar trollen ibland, vilket är så roligt. De är så härliga och varje dag har de lärt sig något nytt. Jag har redigerat och lagt till en hel del i min bok efter feedback från pålitliga testläsare. Så den är färdig och ivägskickad till några förlag. Min plan är att få den utgiven. Om inget förlag vill anta den (vilket jag är beredd på) så kommer jag att ge ut den själv till våren/sommaren. Sedan har jag ett annat projekt på gång som jag kommer att berätta för er inom kort.
Så sysslolös är jag inte. 

Hampus är inte heller sysslolös.

Här sitter han och arbetar. 
Han har förvandlat mitt vardagsrum till en musikstudio där han lägger sista handen vid sin egenskrivna och egeninspelade musik. Nu ska den bara pusslas ihop och sedan är den klar för lyssning. 
Den tål att höras på det kan jag lova. 
Jag har fått stora äran att förhandslyssna. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi håller alla tummar för att något förlag vill anta din bok.Vi vill ju också kunna läsa den någon gång.Kram .Mor

Eva sa...

Det låter som om ni har det HÄRLIGT och har vett att njuta av det allihop! Så kloka ni är. Fortsätt att ta hand om er. Längtar efter att få vandra med er igen! Och gärna få upptäcka udda löv och roliga pinnar.
Hälsa alla.
Ha det gott.
Kram från kusin Eva