fredag 27 november 2015

Release Party!

I onsdags kväll hade vi ett litet familjereleaseparty. 
Det var jag, Frida, Stuart, Mila, Sofia, Lance och, huvudpersonen själv, Hampus. 


Det här är omslaget till Hampus första album.
Ett album som han producerat själv.
Skrivit text och musik.
Spelar och sjunger. 
Spelat in och mixat.
Så rätt och slätt:
Hampus 
MAN OF NO NATION 


Champagne ur dricksglas.
Ja finns inget annat till hands så funkar det också :-)
 
Vi försökte få en gruppbild!
Men med trötta barn som inte alls ville samarbeta så blev det inte den bästa bilden.
 Men vad gör det, vi är i alla fall samlade.

 

Behöver jag ens säga att jag är otroligt stolt över vad Hampus har presterat. 

Något som jag helt ärligt inte trodde för elva år sedan när han en dag kom och sa att han önskade sig en elgitarr i julklapp. Lite kaxigt säger jag då att om han lånar Fridas akustiska gitarr och lär sig spela några låtar på den så ska jag tänka på saken. Han gör det och efter några dagar kommer han och spelar flera låtar för mig. Då var jag inte så kaxig längre. Stolt såklart. Jag anmäler honom till musikskolan och Bengt Wickström tar sig an honom. Han får lära sig läsa noter, fingersättningar, musikteori och en massa andra saker som då kanske inte alltid var så roliga men som jag inbillar mig att han har haft glädje och nytta av i sin utveckling. Tre gymnasieår på Mega Musik i Helsingborg och tre månader på Musicians Institute i Hollywood Los Angeles och efter det sju år som isolerare.

I morgon börjar han skriva på ett nytt kapitel och reser till Nya Zeeland, utan returbiljett. Jag har haft lyckan att ha honom hos mig i några månader och har njutit av varje sekund. Det kommer att bli tomt men jag är så glad för hans skull och så otroligt stolt över honom. 


Lycka till Hampus


Förresten så kan jag berätta att fars operation gick fint och han har fått komma hem och återhämtar sig bra.  



2 kommentarer:

Eva sa...

Stort LYCKA TILL! Så roligt med prestationen. Så härligt att ha fått rå om extra några månader. Så spännande med resan vidare. Så skönt att operationen gick bra.
Fortsätt att ta hand om er! Kram från kusin Eva.

Anonym sa...

Att känna sig stolt över något eller någon är det bästa som finns <3
Kram Yster