torsdag 31 december 2015

Gott slut och Gott Nytt År!

Nyårslöfte: Har ni några sådana?
Personligen så ger jag sällan eller rent av aldrig några nyårslöfte. Nyårslöften brukar sällan vara särskilt länge om man ser rent statistiskt på det. Självklart finns det undantag och dom människor som faktiskt håller sina löften länge eller rent av resten av livet.
Jag ska inte i år heller ge några löften.

Däremot har jag gjort en uppdatering på mina val och motto. Jag har någonstans på vägen dom senaste månaderna, kanske rent av det senaste halvåret eller året, tappat mina motto. Jag vet inte riktigt hur det gått till och när det egentligen har hänt. Men häromdagen fick jag spel på mig själv, jag kände att jag ville börja gråta, skrika, svära eller kasta någonting. Jag blev så besviken på mig själv att det nästan gjorde ont i hjärtat.

Så jag satte mig ner och skrev ett långt brev till mig själv, om mig själv och om min ilska, besvikelse och frustration över att jag svikit mig själv. Efter ett antal sidor där jag spydde galla över mig själv började texten ändra karaktär och blev efterhand snällare, gladare och mer positiv. När jag skrivit klart kände jag mig som en ny människa. Ja jag vet att det låter klyschigt men det var så det kändes.  

Jag har nu uppdaterat mina motto. Jag vet inte om motto egentligen är rätt ord men för mig funkar det med motto istället för "förbud" eller "jag ska".  Mina motto har som sagt funnits med i bakhuvudet hela tiden men någon del av min hjärna har tryckt tillbaka dom och jag hade tillfälligt tappat bort dom.

* Slösa inte med din tid. ( Livet är alldeles för kort ändå )
* Var aktiv. ( Träna, promenera, lek med barnbarnen )
* Var sökande. ( Meditera, yoga )
* Var kreativ. ( Skriv dina böcker )
* Var självisk. ( Utan att någon annan far illa )
* Gör något varje dag som DU vill.
* Tyck om dig själv. ( Om inte du gör det vem ska då kunna göra det )

Det känns bra att så här på årets sista skälvande timmar ha delat med mig till er lite om mina tankar och funderingar.


Gott Nytt År
önskar jag er alla
och glöm inte att ni är värdefulla 

1 kommentar:

Eva sa...

Så klok! Gott nytt år! Kram från kusin Eva