onsdag 20 juli 2016

Liten skrivarsemester!

Tack för att ni troget besöker min blogg även om jag är ganska dålig på att uppdatera. Mina dagar och veckor ser snarlika ut. Ungefär så här: 

Vi går på promenader!

Ibland passar jag Lance!

Ibland passar jag Mila. 

Lunchdate med Frida och Mila!

Mila åker luftballong!

På lekland med Sofia och Lance!

En bild till från leklandet! 

Eftersom Sofia är lite för rund och orörlig nu så fick den smidiga och viga mormor Marie klättra runt i nät, tunnlar och andra hinder anpassade för rörliga barn och inte för styva mormor. Men det gick bra, Lance tog hand om mig och visade hur man skulle göra :-) 

Jodå jag klarade mig med hedern i behåll. 
Blåmärke på underarmar, knä och smalben. Men vad gör väl det. Kul hade vi i alla fall. 


Nu till en helt annan historia. 

Idag åkte jag på en liten tre dagars skrivarsemester.
Ibland är det svårt att skriva hemma i lägenheten, där är så många andra saker som lockar och distraherar. Så jag är som mest kreativ när jag åker iväg någonstans. 
Trots högsäsong så hittade jag ett billigt B&B på Skottlands västkust. 1 timme och 45 minuters körning hemifrån. Jag bokade igår kväll och körde iväg i morse. 
Som vanligt så är jag dålig på att kolla upp exakt var det ligger utan följer bara min GPS. Då visar det sig. För att komma till stället där jag bokat måste man åka färja. Det är ingen ö men att köra bil dit är en extra timmes bilfärd. 

Där skymtas byn i dimman.
En by som heter Dunonn. 

En annan liten halvö i dimman.

Här verkar vara någon sorts strandpromenad. 
Den får jag kolla närmre på i morgon.

Mitt rum! 

Utsikten från rummet där jag har suttit sedan halv två och skrivit. 

Nu ska jag ta en snabb promenad innan läggdags och ladda inför morgondagen. Förhoppningsvis är det bättre väder i morgon så jag kan komma ut och kolla omgivningarna. Kanske jag rent av kan ta lite bilder och visa er. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar dej god inspiration. Kram. Mor.