onsdag 21 september 2016

Blandat!

Häromdagen tog jag en promenad till Milkbarn.
Milkbarn är ett kombinerat "lättarelunchställe" och glassbar. 
Det ligger ute på landet på en bondgård. 
All glass gör dom själv från gårdens mjölk. 
Massor av goda sorter och massor med konstiga typiska skotska sorter. 
De har en förkärlek till att blanda ihop kakor, godis och annat i glassen. Jag föredrar mer vanliga blandningar som jordgubb, blåbär eller liknande. 


Dagens smaker blev hallonrippel och bananvitchoklad. 
Mycket mumsigt. 
Jag tänker inte säga att det är sommarens sista glass för det låter så deprimerande. Så jag säger helt enkelt att det är höstens första glass. Det låter bättre tycker jag. 

Igår arrangerade jag årets golftävling på jobb för klubbens medlemmar. 
Jag har bara en bild att visa 

och den är inte ens bra. 
Vi hade en härlig dag.
Mixat med sol och moln, inget regn och ingen vind. 
West Lothian Golf Course ligger högt med fin utsikt över havet. 
Jag spelade inte själv så jag bara glassade runt hela dagen med full betalning. 
Ganska bra arbetsdag måste jag säga. 

1 kommentar:

Eva sa...

Låter väldigt trevligt alltihop!
Nu ska jag se om jag kan plocka lite fler havtornsbär. De skulle säkert passa bra i hemgjord glass.
Ha det gott. Kram från kusin Eva