torsdag 15 december 2011

Bära, kånka, slita!

Så ja nu är köket på plats. Ja i vardagsrummet alltså.

Jag och ängel F lämnade Klippan strax innan tio igår. Bakom min lilla vita hängde ett stort täckt släp hyrt hos en lokal bensinstation. Bensinstation heter det antagligen inte nu för tiden, mer rätt känns att kalla dom för:   "Stormarknad med rätt att sälja bensin " Nåväl, vi kommer till IKEA kvart över tio och lämnar IKEA kvart i tre. Men vad hände? Jag skulle ju "bara" hämta mitt kök!
Vi får en plocklista på köksavdelningen och en lista till varutlämmningen. Så vi börjar plocka, lasta, stapla och fylla vagn efter vagn, kass efter kass. När vi har fyllat 4 st vagnar och 2 stora gula kassar har vi fått med allt på listan. Mot kassan med vagnarna. Har man inte provat att köra 4 vagnar på en gång borde man testa på det. Det är en upplevelse utöver det vanliga :-)
Vi försökte att vara duktiga och stapla kartongerna så att streckkoden skulle gå lätt att läsa i kassan. Belöningen kom när kassa tjejen säger att: "det här var det snyggaste jag sett, ni får mer än MVG för dom vagnarna"   "Jamen, tack så mycket" kul att bli uppmärksammad när man verkligen gjort sitt bästa.

Det här tåget har fler vagnar än Skånetrafikens pågatåg.


Första delen avklarad, nu mot varutlämmningen. Klockan har för länge sedan passerat lunch och både jag och F hör till dom som inte kan va utan mat någon längre stund. Så vars ett par korvar och läsk blir den "fantastiskasupermegasnabba lunchen" På varutlämningen har dom 4 st vagnar till oss, jaha 4+4=8 så där står vi med ÅTTA vagnar kök. Hur fanken ska vi få in det i släpen?



Det gick, vi kunde fått plats med minst en soffa, kanske ett köksbord och säkert minst en dubbelsäng med resårmadrasser och hela medivippen. Ett lite tillägg dock. Jag är extremt glad att polisen inte var ute igår. Det hade blivit ett dyrt kök om dom hade stoppat mig i en kontroll. Dubbdäck på släpen men inte på bilen, alldeles för tungt lastad, alla lampor lös inte på släpen. Men jag har körkort :-)

Eftersom tiden rann iväg insåg jag att ängel F skulle inte hinna hjälpa mig att bära in allt i lägenheten. Någon måste ju öppna upp Corpus. Så det var bara att börja kånka själv i det allt mer tilltagande regnet. Som tur va dök ängel H upp och hjälpte mig det tyngsta.

Tack mina älskade änglar för hjälpen!




1 kommentar:

Nenny sa...

Nu ska det bara byggas ihop också...
;)