tisdag 6 december 2011

Tecken!

Vi vill ha mål, mål, mål mera mål
Och mål det kommer det att bli
Vi vill ha mål, mål, mål flera mål
Se upp nu attackerar vi

Men va är nu det här då? Jo den här låten snurrar runt i skallen min.
Varför? Kan va en hint om att det är dags att sätta upp nya mål för 2012, 2013 och möjligtvis 2014 kanske t.o.m ännu längre fram.
Och då menar jag inte några nyårslöften som ändå inte håller, utan konkreta, realistiska, uppnåbara, fönuftiga och vettiga mål. Som man så bekant säger:
- Att vända blad och se vad som finns på andra sidan.
- Att slänga gamla ryggsäckar och köpa nya som passar.
- Att göra av med negativ energi och samla in positiv istället.

Idag ska jag sätta av en timme till att jobba med mina mål för framtiden. Och om det inte lyckas får jag väl ställa Markoolio på repeat och lyssna sönder den där låten så jag får lugn i mitt huvud.

Ja, tänk om livet va så enkelt.


" Varför gå upp för en kulle, när man kan bestiga ett berg "

1 kommentar:

Suzan sa...

Men skit! Nu fick jag låten på huvudet!