tisdag 20 december 2011

Från vardagsrum till kök!

Nu är köket på väg in i rätt rum. Alla skåp är ihopskruvade (tack för hjälpen T) och de flesta sitter på väggen. Det är dock massor kvar, men en bit på vägen är det i alla fall.

Så här såg köket ut i gammeldags kläder. (Fast jag hann riva lite innan jag kom på att jag skulle ta kort)

Ena sidan.

Andra sidan.

Så här ser det ut, utan kläder:

Ena sidan.

Andra sidan.

Så här ser det ut, delvis påklädd:


Ena sidan. P läser ritning om hur fläkten ska sitta.

Andra sidan. På väg i alla fall.

Vi hann med skåpen där nere oxå innan det var söndag kväll. Så nu är det "bara" bänkskivor, infälld vask, infälld spishäll, kyl å frys, inbyggd ugn, luckor, handtag, sockel, passbitar, sockel i taket (fast det heter nog inte sockel) kakel, dekorlist, skugglist och säkert nåt mer som jag inte kom på nu kvar.
Men fint blir det :-)

Ikväll kommer en annan P och ska dra lite sladdar. För koppleri är något som andra får syssla med.

Dagens talesätt är två till antalet och "lite" provocerande.

"Se till att du har olika hantverkare bland dina vänner" och
"Tänk på att uppskatta dina vänner, du vet aldrig när du behöver dom"


Tack mina Pojkar P för att ni hjälper mig och jag tycker jättemycket om er fast att ni är hantverkare :-)





1 kommentar:

Nenny sa...

Ser ut som våra mintgröna köksluckor... ;)
Nån gång ska jag måla om dom... Nån gång...