onsdag 30 november 2011

Oj, oj, oj, vilken träff!

Helt plötsligt och utan förvarning blev jag träffad. Jäklar vilken smäll, det nästan sjöng i öronen. Det kom inget blod och gjorde inte särskillt ont men jag fick dra rejält efter andan.

Idag har jag haft mitt körkort i TRETTIO ÅR, i trettio år, fattar ni hur länge det är.


Först när det slog mig så kände jag mig så här:


Men efter en stund insåg jag att: Det här är mer jag.


Röd, läcker, kvick, snabbtänkt, listig, glimten i ögat och ganska snäll.
Och för rättvisans skull bör jag nog lägga till.:
Egensinnig, tjurig, små korkad, egotrippad, glappkäftad och dominant.

" Om jag inte är mig själv, vem ska då vara det "



En annan sak som oxå slog mig, som min kära mor lärde mig är:

" Om Anders braska, ska julen slaska "

Det borde funka på andra hållet med och i så fall får vi en härligt gnistrande jul. Yiihaaa.



1 kommentar:

Nenny sa...

Grattis till 30 år med körkort! =)