tisdag 29 november 2011

Adventsgåva!

Jag vet inte om adventsgåva är ett vedertaget uttryck eller om det ens finns något som heter så. Men. Jag har i alla fall fått en adventsgåva.
Jag är en ganska stor fan av temuggar, att säga att jag samlar på sådana är till att ta i, men jag köper gärna en ny när jag hittar nån som faller mig i smaken. Oj, då måste hon ha en massa muggar, tänker nog nån. Nej, faktiskt inte, säger jag då. För jag är nämligen VÄLDIGT kräsen på hur dom ser ut. Eller ser ut och ser ut, det är kanske inte det viktigaste. Utan formen på muggen är superviktig. Den ska va minst 15 cm hög och inte för vid uppe omkring och rymma minst 4 dl. Jag gillar inte alls temuggar som har formen som en soppskål, alltså låg och vid. Jag har ca 10 st muggar och dom har alla samma form men ser olika ut med färg och mönster. Och nu har jag en till :-) Idag kom ängel F och gav mig en i, som hon sa, försenad adventsgåva. Den ska jag inviga med ett gott rooibos te som man kan köpa i Corpus Tebutik.


Tack min ängel för en perfekt adventsgåva!

1 kommentar:

Nenny sa...

Te smakar bättre i favvomuggen, det är bara så. =)