tisdag 8 november 2011

Klippningsproblem!

När jag vill klippa mig vill jag göra det NU. Det är ingen bra taktik, jag vet.
Igår var en sån dag då jag ville klippa mig. Tio minuter över nio ringer jag till en salong och undrar om dom har en tid till mig. Ja visst, kan du vara här kl. 10.00? Såklart, säger jag. Tack.

Jag är på plats fyra minuter i tio och sätter mig ner för att vänta på min tur. På salongen är där två klipptanter som håller på med en kund, jag tror dom färgar eller nåt. Jag väntar, bläddrar i en tidning ( en sån tidning som man bara läser hos frisören ). Klockan blir fem över tio, och ingen tendens till att uppmärksamma att jag har kommit. Klockan blir tio över tio och fortfarande inte en tillstymmelse till notis om mig. När klockan är tretton minuter över tio reser jag mig upp tar min jacka och säger.
- Jag har inte tid att vänta mer, så jag går igen.
- Ojdå, säger den ena klipptanten, jag kan ta dig nu.
- Nej, det är för sent, jag hinner inte nu, säger jag "lite" syrligt. Jag fick en tid till kl. 10.00
- Men klockan är ju bara tio över, säger hon och verkar inte förstå att tio över är tio minuter för sent.
- Ja, men nu hinner inte jag. Hejdå.

Visst det är kanske småaktigt av mig, MEN jag tycker att det är respektlöst att inte visa större hänsyn till sina kunder. Jag har full förståelse för att dom var sena och det hade hakat upp sig nånstans. MEN då kunde dom väl sagt det när dom insåg att dom inte han ta mig kl 10.00. En liten ursäkt för att dom va sena och skulle ta hand om mig alldeles strax. Det hade jag köpt utan problem. Jaja, nu missade dom mig och mina 300 kr, men det har dom kanske råd med.
Istället blir det en annan salong som får dom av mig kl.11.00 idag. Om dom håller tiden :-)

1 kommentar:

Nenny sa...

Håller med helt och hållet. Respektlöst att bara låta kunden vänta utan att säga nåt. Hoppas det gick bättre på det andra stället.
Kram