torsdag 19 januari 2012

Det var ett tag sedan!

Igår hade jag en givande pratstund med en medlem. Det har jag i och för sig varje dag, men igår var det ett ämne som för en del personer kan va lite känsligt. Nämligen TID.
* om vikten av att komma i tid.
* att vi ofta säger att vi inte har tid.
* tiden läker alla sår
* om jag bara hade haft tid skulle jag......
* med tiden kommer jag att klara.....
* tids nog kommer......

Ja det finns hur många exempel som helst på vad man kan säga om tiden. Dom stora frågorna för vår pratstund var:
1. Hur lång är tiden?
2. Hur länge varar en stund?
3. Vad betyder det när vi säger:- Jag kommer strax.
4. När någon säger - Det tar bara ett ögonblick. Vad menar man då?
5. - Jag är där om tio röda. Vadå röda och tio?
6. Ett tag sedan. Hur länge är det?
7. - Ja det var inte igår vi sågs. Varför använder man egentligen det uttrycket?

Efter en ganska intensiv diskussion kom vi i alla fall fram till att:
De olika orden har olika tidsrymd för olika personer. Det är helt beroende på vem man frågar.

Kontentan av detta:

" Varje uttryck som används ligger i den enskilda individens tolkning av tid "

Inga kommentarer: