söndag 22 juli 2012

Ännu en toppensöndag!

Dagen skulle bestå av en promenad till mor och far i Goentorp utanför Kvidinge och sen klockan fyra tvättid i tvättstugan. Så var planen för denna söndag. Det blev så, plus lite till.
Jag gav mig iväg klockan åtta i morse för att en och en halv timme senare anlända till föräldrahemmet i Goentorp. Efter en hel del prat och en typisk andra frukost med ägg och sill och annat gott, var det tid att börja traska tillbaka till Klippan.

Då ringer ängel H och undrar om jag har lust att hänga med till Skäralid på en runda. Klart att jag har.
Vi går vår runda på en och en halv timme och jag är lagom tillbaka strax innan min tvättid börjar.

Då skickar ängel F ett mess och undrar: Promenad? Javisst svarar jag, ska bara starta tvätten sen kan vi gå. Det blir en timme med henne oxå. Nu har jag precis plockat bullarna ur ugnen och väntar på att den sista tvätten ska bli torr.

Vilken härlig söndag: Först en promenad alldeles själv, jag älskar att gå själv. Sen en promenad med ängel H, som jag älskar att promenera med. Och sen en promenad med ängel F, som jag älskar att promenera med.

Tänk att få allt det på en och samma dag, plus frukost hos mor och far.

1 kommentar:

Anonym sa...

Round, round, get around, I get around, yeah ;)
/Tess