lördag 9 april 2016

Nu är det gjort!

Nu är det ingen återvändo. Det går inte att göra några ändringar. Det går inte att lägga till eller dra ifrån. Det går inte att komplettera. Det går inte att korrigera. Nu är det gjort! LÄSKIGT!

Idag har jag skickat boken till tryck. Det har varit en lång procedur från att jag först trodde att den var färdig den 28 mars i fjol till att den nu är skickad för tryckning. Det är fortfarande lite jobb kvar, som till exempel: Framsida, text på baksidan och lite andra små detaljer.
Nu kommer det att ta cirka åtta veckor innan den faktiskt går att köpa. Jag kommer att trycka upp 300 exemplar och om jag säljer 200 av dom så kommer det att gå plus minus noll. I annat fall så får jag bekosta kalaset själv och det hoppas jag att jag slipper. Ni köper väl en bok av mig?

Jag kan bara säga att det här är något av det mest nervösa jag någonsin gjort, så utelämnande. Även om boken ingalunda handlar om mig så har jag ändå lagt hela min själ i den. Jag har formulerat, jag har skrivit dialogerna, jag har hittat på skämten, jag har förmedlat glädjen och sorgen.
Nu ska jag snart ta emot kritik av alla som har en åsikt. Någon kommer förhoppningsvis att tycka den är okej, kanske till och med läsvärd. Några kommer säkert att såga den rakt av. Huva, vad läskigt.


Jag återkommer med mer detaljer angående release efterhand. 


3 kommentarer:

Sofia Mackintosh sa...

Det kommer gå jättebra! Är stolt över dig som är så modig. Kramar

Eva sa...

Kramar och stort Lycka till! Klart att jag vill köpa några av böckerna!!! Hälsar kusin Eva

Anonym sa...

Bokar ett ex Eva C