torsdag 21 april 2016

Solen skiner i Skottland!

Både igår och idag har vi haft riktigt härligt skotskt sommarväder. Sol, ca 15 grader varmt och nästan ingen vind. Då passade jag på att jobba ute. 
Jag packade ihop en matsäck, mitt block, tog min bärbara stol över axeln och gick ut. 


Så där ljuvligt grönt som det bara kan vara i april. 

Hagtornen är riktigt på gång.

Jag hittade en fin liten plats vid kanalen. 
Fällde upp min stol, slog mig ner och började arbeta. 

Några kanalbåtar passerade. 

Efter ett par timmar knorrar det i magen och det är dags att tända grillen. 

På med två folieknyten i 20 minuter. 

Torskrygg och blandade grönsaker innehöll paketen. 
Hur gott som helst.

Det vore ju synd att inte ta tillvara på glöden. 
Så jag lägger på ett paket till. 

Det var mycket godare än vad det ser ut. 
Jordgubbar, hallon, blåbär, ananas och smält vit choklad. 
Precis vad en hårtarbetandeickekändförfattare behöver :-) 

Det blir ju inte så många bilder när man sitter stilla på ett ställe i flera timmar. Men en ärttörne kan jag väl bjuda på. De är så vackra vid den här tiden.  


1 kommentar:

Eva sa...

Ser hur härligt ut som helst! Lycka till med skrivandet och alla barnbarnen! Kram från kusin Eva