söndag 3 april 2016

Sverige!

För ett par veckor sedan var jag en sväng över till Sverige. 
Jag hade några lata dagar med mor och far. 

Jag och far tog en promenad i "prästamarken".
Denna fina lilla oas strax bakom kyrkan i Kvidinge. 
Som barn och tidiga tonåringar höll vi ofta till i prästamarken.


På den tiden fanns där gungor som hängde ner från några av de stora ekarna.

Jag hittade faktiskt ett av träden där fästena fortfarande satt kvar på grenen. 
Det är kanske inte så lätt att se, men de är där.
Jag lovar!

Jag hittade också ställningen till slänggungorna. 


Far kämpar på uppför.

Glädjande nog så håller man prästamarken i ordning och man har gjort en extra liten promenadloop. Man planterar nya träd, rensar upp i dom små dammarna. Bänkar och en grillplats ska också på plats nu i vår. 
Mycket glädjande att se. 
Hoppas att allt får vara ifred från förstörelse. 

Jag hade också några härliga dagar med min storasyster. 
Hon hade planerat en överraskning till mig. 
Hotel Tylösand 

Vi fick äran att bo i ett av Åsa Gessles designade rum.
Mycket smakfullt!

Ombytta och redo för massage och relax. 
Efter några timmar i poolen såg vi ut som russin. 
Tid för en liten promenad.

Är man i Tylösand måste man ju såklart promenera längs med stranden. 

Fina syster tittar längtansfullt mot havet men inser att det är nog i kyligaste laget för ett dopp i detsamma. 

Solen värmde inte mycket i diset. 
Men vacker ändå!

Vacker var också stranden som formats efter vattnets rörelse.

Ett litet snäckskal kan också vara vackert. 

När systern sa att hon hade en överraskning så frågade jag:
Vad behöver jag ha med mig?
Vad ska jag packa ner? 
Hon sa att det enda jag behövde var baddräkt och nattklubbskläder. 
Så jag packade min baddräkt och nattkläder :-)

Så efter 3-rätters middagen på kvällen relaxade vi på rummet i mors stickade raggsockor. 

Tack älskade storasyster för en riktigt härlig helg. 


Inga kommentarer: