lördag 4 juni 2016

Trädgårdsarbete!

Nu har jag fått upp staketet runt min trädgård.



Så nu börjar det hårda arbetet med att försöka få till en hyffsad trädgård där jag faktiskt kan vara. Gräset som är där har en gång i tiden varit en gräsmatta, men efter år av ingen skötsel har den förvandlats till en kohage med grästuvor, diverse ängsblommor och ogräs. Dock inga koblagor, tack och lov. Hela tomten sluttar och där ungefär en meter nivåskillnad från ena långsidan till den andra. 

Först rensa bort det överblivna virket. 

Sedan börja gräva upp gräsmattan. 

Som tur är har jag haft stor hjälp av den här killen. 
Han är proffs på att fylla hink efter hink med grästuvor. 

Containern blev fylld i ett nafs. 

Att åka rullebör är toppen tycker Lance. 
Tack för hjälpen Davy, Sofia och Lance.

Vad gör man med en hög överblivna staket brädor?

Snickrar några blomsterlådor såklart. 
Den är inte riktigt färdig som ni ser.
Det fattas två brädor bara sedan är den klar.
Fin va?
Med egen idé, fogsvans, skruvmejsel och ingen arbetsbänk så är jag riktigt nöjd med resultatet.



1 kommentar:

Eva sa...

Så fint det blir! Ni är jätteduktiga!
Fattar inte hur ni kunde få upp den där muren och än mindre hur man anlägger en trädgård där. Men ni ser ut att fixa det galant. Kanske inte så konstigt med hjälp av den där rullebörsåkaren!
Kram från kusin Eva