fredag 30 juni 2017

Slappedag!

Igår blev en lite " dageneftertadetlugntdag ". 
Det känns i kroppen och knoppen att jag gjort något som jag inte är van vid.
Som paddlat till exempel.  
Jag och Eva åkte in till Stockholm på förmiddagen för att strosa runt lite. 

Gränd i Gamla Stan!

Gränd i Gamla Stan!

Den kanske mest kända gränden av dom alla. 
Mårten Trotzigs Gränd!
Ja vadå? Är man turist så är man :-) 

Karl den XII i Kungsträdgården. 

Trumelitrum!
Vaktparaden kom förbi.

Så även grabbarna som vaktar slottet. 

En fin polishäst kom skrittande. 

Molins fontän!

Bourgeoisin det är feta svin
kaviar och champagne
fina vita dukar. 
Vi ska pinka i erat vin
vi ska hänga upp er i era ........ slipsar. 

Om nu någon inte förstår vad jag skriver så är det några textrader från ett nummer med Tommy Körberg ur Hasse och Tages revy Svea hund på Göta Lejon 1974. 

Man kan väl sin Hasse & Tage :-) 
eller hur syster?

En bild på slottet är väl ett måste också när man turistar i Stockholm. 

Utanför Dramaten sprang jag på Margareta Krook. 

Efter mötet med henne blev det inte fler bilder. 
Vi gick längs kajen ut till Djurgården och sedan tog vi spårvagnen tillbaka till stan och därefter pendeltåget till Södertälje igen. 
Jag kanske åker in till Stockholm igen någon dag och då kanske det kan bli fler kort. 
Kanske!

Trött turist somnar i stolen. 
Ingen vacker syn men är man trött så är man. 

Efter middagen blev det en kvällspromenad i omgivningarna. 

En liten liten skog

som vi passerade igenom på 10 minuter. 

Men trots allt en skog och då är jag nöjd med dagen. 

Jag är verkligen ingen storstadsmänniska

men jag är en jordgubbsälskare. 
Jag har tajmat mitt besök hos Eva och Anders helt perfekt. Dom har ett stort jordgubbsland som inte gör något annat just nu än att producera stora röda saftiga söta jordgubbar. 

Livet på en pinne!  

1 kommentar:

Eva sa...

Himlars kul är det, men visst blir man trött både i skallen och kroppen, Jag somnade visst en stund i soffan medan du vilade i stolen :)
Och ja. Jordgubbar är gott.
Hälsar kusin Eva