lördag 1 juli 2017

Cykeltur!

Idag tog vi en tre timmars cykeltur. 
Med tanke på att jag inte cyklat något de senaste fyra och ett halvt åren så gick det oväntat bra. 

Vi startade längs med kanalen och sedan längs med Mälaren en bit. 

Det är fint vid Mälaren. 

Vi stannar till vid en gammal slottsruin. 
Tegle Hus!

ǩ
Ruinen låg på en liten ö som numera bebos av ett gäng får. 

Lite olika färger på fåren. 

En del var riktigt sällskapssjuka och ville bli kliade. 
Eva ställde villigt upp på det :-) 

Mälarens inlopp till kanalen som sedan leder ut i Östersjön. 


Vi hade väldigt skiftande underlag på vår cykelväg. 
Från liten söt stig, 

till skogsstig, 

till asfaltväg, 

till grusväg,

till stenstig, 

och gräsgrusväg. 

På väg hem passerade vi Södertälje centrum och just som vi kom där gick klaffbron upp för att några högmastade segelbåtar skulle kunna passera. 

Stopp i trafiken i minst 10 minuter. 

Några segelbåtar passerar och sedan kommer

en jättestor containerbåt. 

Den var så lång att jag inte fick plats med den på en bild. 

Tre kort behövdes för att få med hela :-) 

I morgon ska vi köra till Lofttjärn några dagar innan det är tid för mig att åka tillbaka till Lycke igen. Lofttjärn ligger mellan Kopparberg och Grängesberg intill Simmelsjön. 

Rapport om det kommer! 







1 kommentar:

Eva sa...

Idag blev jag alldeles slut i benen. De här backarna tar kål på mig!
Men det är nyttigt träning för ben och knän att ha dig här. Tror jag behåller dig ett tag till. Var tågbiljetten ombokningsbar?
Kram från kusin Eva