torsdag 28 juni 2018

Bingsmarkens Camping!

Inte helt enkelt att blogga utan internet!
Jag får sno uppkoppling av min telefon och den är ju inte obegränsad. 
Nåväl, jag har i alla fall landat på campingen som ligger mellan Ystad och Trelleborg alldeles vid havet. 

Tältet på plats!
Som ni ser så fortsätter jag dela bädd med Superman :-)


Ett gammalt trädäck funkar bra som kök och matbord. 


Alla stigar bär till havet. 


Alla bryggor bär till havet.


Strand till vänster. 


Strand till höger.
Efter moget övervägande bestämde jag mig för att gå till vänster. 
En skön liten promenad på tre kilometer. 


Chillar i skuggan.
Vilka härliga dagar! 


Efter kvällsmaten blev det en promenad till höger.
Det hållet var lite längre, nästan fem kilometer. 


På bryggan kan man sitta och dingla med benen utan att bli våt om fötterna. 
Vattnet och bottnen ser inbjudande ut. 
Jag kanske rent av tar ett dopp imorgon. 


Vet ni vad det här är?
Såklart att ni vet.
Då vet ni säkert också att man kan kan byta töade klampar mot frusna i receptionen. 
Det kan man på alla campingplatser.
Utom på denna!!!!!!
Så här lät det när jag gick till receptionen för att göra ovanstående.
- Jag skulle vilja byta dom här klamparna.
- Hur menar du då?
- Jag skulle vilja byta de här två som är töade mot två frusna. 
- Det går inte.
- Vadå går inte?
- Vi har inga frusna. 
- Har ni inga frusna?
- Nej, det är ju inget som vi har någon användning för.
- Inte ni kanske, men era gäster har. Jag ska stanna här i tre dagar, hur tycker du att jag ska hålla min mat kall?
- Ja det vet jag inte men vi har inga att byta med.
- Alltså jag har aldrig varit på en camping där man inte kan byta klamparna ( jag ljög lite för så himla campingvan är jag ju inte)
- Näha men vi gör inte det i alla fall.
- Okej, kan jag lämna dom i er frys några timmar då för jag behöver verkligen ha dom frusna igen. 
- Ja jag antar att jag kan lägga dom i frysen. 

Men va fasen! 

Annars är här bra :-) 

Puss och kram
-   

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha..Du är för härlig 😊/ kusin Lotta