lördag 30 juni 2018

Lördag och solen skiner!

Natten har varit betydligt bättre. Jag hörde både snarkande och barnskrik men vaknade inte så där ordentligt av det. Det fanns i periferin.

Morgonens promenad blev längs med stranden. 
En underbar morgon utan vind. 

Solen glimmar blank och trind.
Vattnet likt en spegel. 
Ja det är ju inte jag som är så poetisk utan jag stal från CM Bellman. 

Dom har något väldigt praktiskt på borden vid stranden.

En hållare för engångsgrillar :-) 
Ni har säkert sett sådana förut, men det har inte jag och tycker det verkar väldigt smart. 

Så var det ju det här med Ystad Teater. 
Jag tar bussen. 
Väldigt smidigt att slippa köra. 

Teatern är en otroligt vacker byggnad och minst lika fin inuti. 
Fotoförbud!

Föreställningen då?
Alltså det var så himla bra, alla var superduktiga. 
Vill ni se en operett från förr som är inspirerad av nutiden? 
Då är det den här ni ska se. 
Jag tror att den går några veckor men kolla på Ystads teaters hemsida. 
Läderlappen!
Dessutom är det väldigt enkelt att ta sig dit, det är bara 5 minuters promenad från stationen. 
Ta tåget vetja! 

Dagens sista bild heter: 
Marie väntar på bussen.

Imorgon tänker jag dra vidare mot Ringsjön och Jägersbo Camping.
Hoppas dom byter kylklampar där :-) 

Puss och kram!



2 kommentarer:

Eva sa...

Åh så härligt! Utom snark och barnskrik förstås. Ha så kul!
Kram kusin Eva

Sofia Mackintosh sa...

Du får köra in till Pia, hon har säkert kylklampar till dig!