söndag 1 juli 2018

Ny campingplats!

Så var jag då på plats vid Ringsjön. 
Men jag börjar från början. 

Morgonpromenaden blev en favorit i repris. 

Stranden!

Bäst att inta en stadig frukost inför tältrivandet.
Yoghurt med nektarin och flingor, knäcke med mjukost och kokta ägg. 

Några har undrat:
Sover du med vanligt täcke? Blir inte det kallt?

Jag har valt att göra det eftersom jag vänder mig många gånger och kan bara ligga på sidorna inte på rygg. Jag vill dessutom ha en liten flik täcke mellan knäna. 
Än har jag inte frusit och då har det varit två nätter med 8 grader. 
Så här har jag valt att bädda:

Presenning på marken under tältet.

Ett liggunderlag under madrassen. 

Madrassen är en uppblåsbar historia som är 30 cm hög, 90 cm bred och 200 cm lång. 
På den ligger jag hur skönt som helst. 

Ovanpå madrassen har jag en yllefilt från Klippans yllefabrik och ovanpå det ett dragpålakan  som gör att lakanet blir kvar runt madrassen. 

Slutligen då mitt täcke och två kuddar. 
En när jag sover och två när jag läser. 

Jag är klädd i ett långbenat och långarmat underställ plus mina raggor såklart. 
Jag har som sagt inte frusit en endaste natt. 

Sen om det är fel eller galet, rätt eller genialiskt spelar ingen roll. 
Det funkar för mig i alla fall :-) 

Ringsjön! 
Jodå det är varmt och soligt här med. 

Utsikten från mitt tält.
20 meter till vattnet. 

Jag tänkte att jag skulle sola lite.
Jo tjenare va bra det gick. 
Jag satte mig i min brassestol i 10 minuter sen palla jag inte längre. Tänkte då att jag lägger mig på gräset på en handduk och solar ryggen. Haha, 5 minuter klarade jag här. 
Jag brände mig inte i alla fall. 
Jag erkänner! Jag är helt kass på att sola!

Jag har inga bilder från kvällspromenaden för den gick på asfalt i ett bostadsområde. Inga roliga bilder därifrån. I morgon tänker jag se om jag kan hitta någon runda i skogen eller nåt. 

Kylklamparna! 
Hur går det med dom kanske någon undrar. 
Man kan inte byta här heller, men frysa dom går bra. 
Ingen gör det längre säger dom till sitt försvar. 

Nåja nu vet jag ju att jag ska ha minst fyra med mig så att jag får byta med mig själv :-)   

Puss och kram!




Inga kommentarer: