torsdag 26 juli 2018

Framflyttade planer!

Tyvärr har den bistra sanningen kommit ifatt mig. 
Jag kan inte köra på min, sedan länge planerade, tur på lördag. 
När jag kan komma iväg vågar jag inte tänka på, inte heller om jag verkligen kan ge mig av så långt norröver som jag vill. 
Just nu är det ganska många ??????? som lurar i vassen. 
Tankarna far iväg på alla håll. 
Fixar ryggen det? Vilken väg kan jag köra, med tanke på bränderna? Ska jag planera om rutten?  Hinner jag hela vägen fram och tillbaka till Lofoten även om jag inte kör förrän på onsdag? Ska jag skita i det helt och hållet? Vad ska jag äta när jag inte kan laga mat, med tanke på eldningsförbudet? 

Arrrrrggggg!

Dessutom är det varmt som fasen och fast att gräs, vall och andra grödor är helt avbränt så är skogen förhållandevis grön fortfarande. 

I alla fall på lite avstånd.

Boklöven börjar bli sådär styva som dom blir innan dom byter färg. 

Eklöven börjar också krulla sig lite i kanten. 

Rönnen har både gröna och bruna blad. 

Nåväl, ingen mening i att spekulera om ifall att.............
Men om det inte är för mycket begärt önskar jag att ni skulle vilja hålla en liten tumme för att jag kan dra iväg i nästa vecka. 
Snälla!

Puss och kram! 




  

1 kommentar:

Ingela B sa...

Tråkigt att behöva ge upp planerna 😞
Hoppas du kan komma iväg lite iaf