torsdag 5 juli 2018

Peggy´s fisk & delikatess!

Idag har jag, mor & far kört och ätit lunch på Peggy´s fisk & delikatess på Center syd i Löddeköpinge. 

Så himla gott!
Massor med fisk och skaldjur. 
Många goda rätter att välja på. 
Mor åt kallrökt lax med dillstuvade potatis, far offrade sig på klassiska stekt sill och potatismos och jag tog en lasagne med lax och spenat. 
Stora portioner och som sagt jättegott. 

Delikatessdisken med kalla såser, färdiga rätter att köpa med hem som fiskwallenbergare, lasagne, piroger m.m. Många sorters inlagd sill, olika rökningar på lax, makrill och säkert något mer som jag inte kommer på just nu. Även färsk fisk, räkor, havskräftor allt mycket fräscht och smakfullt presenterat. Allt är hemlagat!

Här är Peggy själv! 

Mor & far. 

Peggy´s fisk & delikatess finns i alldeles nya fina lokaler, samma ingång som till Blomsterlandet. 
Det är så värt att svänga av E6 och äta lunch där. 

I morgon är det dags att jobba igen. Igen känns egentligen inte helt rätt att säga när man varit ledig i 9 dagar :-) men hur som helst så är det dags. 

Förresten!
Sa jag att min kära storasyster jobbar på Peggy´s? 

Puss och kram

Inga kommentarer: