måndag 30 juli 2018

Framme i Våmhus!

Ja då sitter jag här och skriver mitt första inlägg på min resa. 

Jag startade halv sju i morse och hade inga planer eller förväntningar på hur långt jag skulle kunna köra. Det flöt på bra, nästan ingen trafik på E4 mot Jönköping. 

Mitt första stopp blev Braehus efter 26 mil.
Klockan var halv tio och magen knorrade. 
Känslan när jag efter tre timmar i bilen faktiskt kunde gå ur bilen utan alltför mycket protester var väldigt skön. 

Jag kör vidare och har fortfarande inte någon aning om var jag ska stanna för dag, kväll och natt. 

Jag kör av E4 mot Motala, missar avfarten i Askersund och får köra nästan till Örebro innan jag kan komma på E18 och komma på rätt håll. Det blev ca åtta mil extra. Ganska onödigt kan man tycka. 

Jag kör in i ett åskvädersregn och det vräker ner. 
Jo jag har stannat innan jag tog bilden.

När jag kommer till Filipstad har jag kört 52 mil och svänger av för att tanka. Min tank rymmer bara 35 liter så det gäller att förekomma. Nu var det ingen ko på isen för jag fick bara i 25 liter, tur var väl det för bensinen kostade 16.16 kr/liter. Huva!

Magen knorrar igen och jag stannar till för att käka en sen lunch vid en liten sjö Långbansjön tror jag den hette. 

Efter att ha studerat kartan och kommit fram till att det "bara" är 16 mil kvar till Orsa så tänker jag att det kan jag nog fasen klara. Så jag kör på och plötsligt är klockan halv fem och mätaren står på 71 mil och jag är framme vid Våmhusbadets Camping. 

Efter tältresning och bäddning tar jag en liten promenad i området. 
Siljan ligger blank och inbjudande. 

Det var allt för idag. 
I morgon tänker jag ta mig till Östersund men har ett par stopp att göra på vägen. Till exempel ett vattenfall (ifall det finns något vatten det vill säga) 

Förhoppningsvis har jag lite fler bilder till er då. 

Puss och kram

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ser fram emot fortsättningen. Kram. Mor

Terese sa...

Roligt att följa dig 😃 lycka till på färden.