onsdag 11 juli 2018

Bälingesjön!

Efter 74 arbetade timmar på 5 dagar kändes det helt okej att sluta klockan 8 i morse. 
Nu är jag ledig tills lördag och efter det har jag endast 3 st 24 timmars pass kvar innan min semester. 2 ½ vecka dit :-) 

Det är många år sedan jag var vid Bälingesjön om man räknar bort ett glasstopp där ifjor sommar. Men idag körde jag dit och mötte upp Sofia och barnen. 

Solen skiner och ingen vind. 
Mycket behagligt!

Vatten, sand, hink och spade ja det är något särskilt med det. 

Det funkar även med bara spade. 

Mina fina!

Jag badade minsann, två gånger till och med. 
Vet inte när jag badade senast men det är en hel del år sedan. 
Det var riktigt skönt. 23 grader stod det att det var. 

Glass hör ju såklart till att man äter när man varit på "stranden"

Lance!

Skye!

Efter några härliga timmar körde vi hem till Sofia och käkade lunch. 

Där åkte Lance på en klippning. 

Tack för en mysig dag Sofia, Lance och Skye. 

Så kom det äntligen lite regn i Lycke. 
En rejäl åskskur och sedan fint regn i en knapp timme. 
Skönt!

Baksidan då är att jag blir påmind om att: 
Ja just det, jag behövde ju rensa mina hängrännor. 
Ja ja, det kommer väl en dag i morgon, eller om en vecka, eller om en månad :-) 

Puss och kram. 



Inga kommentarer: