måndag 16 juli 2018

Golf, Parasportfestival, Golf och Massage!

I fredags spelade jag golf med Fridas man Stuart, Fridas svärfar Brian och Fridas pappa Janne. Vi spelade i Perstorp, min hemmabana. 

Brian          Janne       Stuart   

Jag vann inte! 

I lördags jobbade jag och vi var i Ängelholm på Parasportfestivalen. 
Anna, som jag jobbar hos, och några andra ungdomar sjöng och uppträdde på en stor scen. Så himla modiga och duktiga, att ställa sig framför ett publikhav och bara leverera är så coolt. 

4 fun band! 

Söndag och golf igen. Denna gången en matchspelstävling i par. 
Jag vann inte! 

Förberedelsen inför första utslag. 
Alla par fick spela minst två matcher á 6 hål.
En riktigt rolig spelform :-)  

Man tycka vad man vill om golf och säga vad man vill om golfbanor men ofta är det väldigt vackert på och runt våra golfbanor. 

En stor fet skogssningel. 
Det är inte så många ute och rör sig i den här värmen och torkan. 
Men denna såg välmående ut. 

Cigarrer på stam!
Kaveldunet verkar trivas i alla fall. 

Golfbanan utifrån golfbilsperspektiv. 
Eftersom jag inte gick till final så kunde jag kosta på mig lyxen att åka med och följa matchen om tredje pris utan att förta mig. 

Skönt att sitta i skuggan och ha det bra. 

Idag har jag varit i Ljungbyhed och masserat. 
3 klienter på samma ställe är också det en lyx och att lokalen var förhållandevis sval gjorde inte något heller. 

Nu blir det jobb tisdag och torsdag och på fredag ska jag till Falkenberg och kolla på GES. Det ska bli kul. 

Någon frågade mig häromdagen:
- Hur mycket jobbar du?
- Jag jobbar halvtid, i genomsnitt en dag i veckan.
- Men hur kan det bli halvtid?
- Jag jobbar 24 timmars skift och då har jag liksom gjort en halvtid på ett dygn. 
- Wow.

Ja just det wow :-) 
Fast denna veckan blir det 48 timmar eftersom jag har ett extra skift. 

Puss och kram



Inga kommentarer: