tisdag 3 juli 2018

Vilken överraskning!

Måste börja med något ganska häftigt. 
Igår kom det en gammal mopedscoter in på tältplatsen med en gubbe och en pojke på. 

Fin va? 
Det visade sig vara en farfar och ett barnbarn.

Sen slog de upp det här tältet. 
Snacka om flashback från scouttiden. 

Jag har sovit gott fast att det bara varit 8 grader inatt. 
Innan frukost tog jag en morgonpromenad och hittade en grusväg. 

Dock inte så lång men ett par kilometer fick jag ihop. 


Efter frukost bestämde jag mig för att hyra en cykel. 

Så jag gav mig iväg och hittade Bosjökloster. 

Klosterkyrkan!

Nunnorna!

Gul ros!

Röd ros!

Hortensia!

Tusenåriga eken!

Stammen är sprucken och det får säkert plats med tio personer inuti den. 

Dagens misslyckade bild :-) 

Och här tog batteriet slut i datorn så det var bara att lägga ner och fortsätta inlägget idag. Idag som är tisdag ifall någon känner sig förvirrad :-) 

Medan jag går på Bosjökloster och spankulerar får jag ett mess av Hampus. 
- Ska du stanna en natt till?
- Ja det hade jag tänkt.
-Bra! Då kör jag hemifrån nu så jag är där om en dryg timme. 
- Toppenkul. Då ses vi snart.
- Jag har förresten en överraskning till dig. 

Tjaha, vad tusan kan det vara.
Jag cyklar tillbaka till campingen igen och säkert tio olika överraskningsmöjligheter går genom skallen. Med Hampus har man ingen aning!

Men av alla mina olika scenarior fanns detta INTE med. 


Han har gått och köpt sig en Van som är inredd till "husbil"
Vi har såklart pratat om det från och till men att det nu är verklighet är bara så himla coolt. 
Grattis och lycka till!

Vi hade en mysig eftermiddag och kväll. 
Tack för att du kom och hälsade på. 

Och solen gick ner även igår kväll. 

Nu är det här lilla äventyret över för den här gången. Jag känner att jag provat och testat och är nu redo för mitt stora äventyr. 
Ja jag vet, det är skillnad att campa när regnet öser ner och det är 10 grader varmt. Men den tiden den sorgen. Förresten sa dom på radion när jag körde hem att vädret kan hålla i sig ända till september, och i så fall klarar jag ju mig :-) 

Glöm inte att kika in då och då eller klicka i att du vill få notis varje gång jag lagt upp ett nytt inlägg. Jag kanske inte hojtar ut det på Insta eller Fb varje gång. 

Puss och kram





Inga kommentarer: