fredag 29 juni 2018

Slödag!

Jag börjar dagens inlägg med gårdagens solnedgång!

Solen går ner bakom träden. 
Tyvärr går solen varken ner eller upp i havet, jag var uppe i morse kvart över fyra och då kom den upp bakom träd igen. Så det var bara att lägga sig igen i outrättat ärende. 

Natten har varit ganska stökig. 
Först var det ett gäng killar som festade och skrålade till halv tolv. 
Gubben i tältet bredvid snarkade som tusan så jag vaknade nog tio gånger av det.
En ettåring i tältet på andra sidan hade ingen bra natt så det vaknade jag också av ett gäng gånger. 
Men annars har jag sovit gott :-) 

Morgonens promenad gick på en cykelväg. 

Soligt och skönt.

Inte så mycket att kortgrafera längs vägen.

Så det fick bli lite blommor.
Björnbärsblomma!

Nyponros!

Vallmo!

Trädgårdsros!

Idag har jag mest tillbringat tiden med att läsa. 
Den här boken rekommenderar jag INTE. 
Hade jag haft någon annan med mig hade jag lagt den åt sidan. 
Eftersom den inte roar mig speciellt så tänkte jag att jag får nog hitta på något. 
Jag vet, jag tar bussen till Trelleborg, då kan jag ju köpa en annan bok. 

Busshållplatsen är bara en liten bit från campingen. 


Gågatan i Trelleborg.

Mer gågata!

Jag gick in på turistinformationen för att få något tips att kolla på.
Du måste titta på Trelleborgen, en vikingaborg från 900- talet. 
Ja men då gör jag väl det :-) 

Runsten från 900-talet. 
Hmm, tveksamt. 

Själva muren runt borgen som dom tror den såg ut. 

Porten!

Långhuset och dess insida är byggt och inrett som man tror det såg ut. 

Husets hjärta. Eldstaden som ligger mitt i huset. 

Sängarna! Man kan inte ha varit särskilt långa. 
Hur var det nu med dom stora långa svenska vikingarna :-) 

Vardagsrummet!

Köket!

Var det då värt ett besök?
Ja det tycker jag, dom hade en ganska stor utställning också med grejor, bilder och förklaringar. Är man ändå i Trelleborg tycker jag man gott kan åka dit. 40 kr i inträde för vuxen, barn gratis. 

Det var kul med en liten utflykt. 
Den med gott minne frågar sig kanske: 
Vad köpte nu Marie för bok? 
Ingen! Hon glömde det. Typiskt mig så nu får jag läsa färdigt den jag har. 

Imorgon ska jag åka till Ystad teater och titta på Läderlappen med Richard Söderberg i huvudrollen. Ska bli så kul!

Puss och kram! 





Inga kommentarer: