onsdag 11 september 2019

En tre taggare!

Dagens första bild blir gårdagens sista.

Ja det är inte norrsken men jäklar vilket ljus det blev när solen gått ner.
Inget filter!
Det var så här vackert.

Jag är normalt inte överkänslig mot mygg eller knott. 
Inte mer än att dom väldigt gärna sticker och biter mig.

Ett bett från ett knott och handen har svullnat.
Fortfarande är jag svullen runt ögat och har en ganska stor bula ovanför ögonbrynet.
Visst är det lite synd om mig 😉

Idag skulle dom jaga älg och vi fick inte gå i skogen.
När jag gick på dass vid åtta så hördes det två skott och älgen var skjuten.

En tre taggare fick sätta livet till.

När älgen väl var hemdragen genom skogen så var det bara till att ta hand om den.
Skytten Pär håller i kniven.

Hunden som jagade fram älgen håller noggrant koll så att allt går rätt till.

Bill skär ut tungan från älghuvudet.

Grillen är tänd, för till middag på kvällen serverades det älgfilé.

Skytten Pär får också agera som grillmästare.

I eftermiddags regnade det så det blev några timmars slappande.
Det var också skönt.

Puss och kram!

PS. Glöm inte att skriva ert namn när ni skriver en kommentar. Jag publicerar normalt inte anonyma kommentarer. Dessutom tycker jag det är kul att veta vem som skrivit. DS. 


Inga kommentarer: