måndag 9 september 2019

Svamp, lingon och skogspromenad!

Återigen en fin dag i Björkudden.
Sol, ingen vind och 15 grader. 

På förmiddagen har vi plockat svamp.

Kusin Eva, mamma Lina och barnen Viktor och Ebba.

Den här svampen plockade vi inte.

Vindpinade små björkar står vid sjökanten.

Svampskogen.

Fina färger i lingon och blåbärsriset.

Sedan blev det lingonplockning.
Jag ska erkänna att jag plockade inte utan tog hand om hinkbärningen.
Att stå dubbelvikt är inte min starka sida, men bära lingonhinkar det är jag fenomenal på.

Visst är det ett vackert bär dom där lingonen.

På eftermiddagen gick vi en 4 km skogspromenad.

Ibland var stigen bred.
Så fint med tallskog när den är lite gles och solen kan komma igenom.

Vilken häftig gammal tallrot.
Ser ut som järntronen i Games of Thrones.

Ibland var stigen smal.

Vi gick en lång bit bredvid myren.

Ja men den toppen känner jag igen.
Känns lite overkligt att jag var uppe på den igår.

En jättestor myrstack.

Ibland är stigen stenig.

Den här fina renen får bli dagens sista bild.

Puss och kram


Inga kommentarer: