måndag 8 juni 2020

Missräkning!

Det blir inte alltid som man tänkt sig. 
Gå inte över ån efter vatten. 
Sälj inte skinnet förrän björnen är skjuten.

Jag åkte med Frida till Ängelholm på morgonen och tog sedan tåget till Båstad. 
Skåneleden börjar/fortsätter vid hamnen så jag får gå från stationen till leden.

Jag hittar en fin stig och traskar iväg mot byn. 

Mot havet. 

Här är det. 

Jag följer stigen längs med havet. 

Nyponblomma. 

Framme i Båstad hamn. 
Det var längre dit än jag trodde. 
4.5 km innan jag ens börjat på skåneleden 😲

Nåja då är det bara att fortsätta. 
Kan inte klaga på vyerna. 
Gruscykelväg som är helt okej, inte stenhård tack och lov. 

Vid Norrvikens trädgårdar börjar klättringen över åsen. 

I vanlig ordning så syns det inte på bilden hur brant det är. 
Om ni någon gång gått den blå leden i Skäralid, den som går upp till hjortsprånget. Då vet ni hur brant den är i ca 1 km. Den här var likadan i 5 km, jäklars vad tufft det var. Som tur var så var det väldigt fin stig och fantastiska vyer nästan hela tiden. 

En bit på väg. Havet går att se. 

Öppna kohagar. 

Nästan uppe, fin utsikt. 

Vidder. 

Nu skulle jag varit framme vid vindskyddet. 
Tji fick jag, inget vindskydd. Det har man tydligen plockat bort 😞
Jaha bara att fortsätta ner till Hovs Hallar istället. 
Kissnödig!! 

Som tur är så är det väldigt vackert och rogivande. 

Finfint! 

Nere vid Hovs Hallar har dom byggt ett nytt jättefint vindskydd med grillplats. 
Toppen tänker jag då stannar jag här istället. 
INGEN TOALETT! 
Jag kan inte vara utan toa, att huka och pinka det är svunna tider för denna tanten. 
Inget att be för det är bara att fortsätta till Torekov. 
Torekov skulle vara min andra övernattning hade jag tänkt. 

Vandra vidare. 

Gott om stenar är det. 

Framme i Torekov halv sex. 
Vindskydd och vatten. 
150 meter till toan. 
Wohoo! 
Elda! 
Så istället för 14 km blev det 25 km. Inte riktigt som jag planerat. 
Nåja nu blir det en övernattning mindre istället. 

Puss och kram! 














2 kommentarer:

Eva sa...

Vilken tripp! Vackert, men oj så tufft. Sen fattar jag inte hur du klarar att hålla dig sådär.. Du är tuff du också!
Ha en fortsatt fin tur.
Kram från kusin Eva

Anonym sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig
Men det kanske blir bra ändå
Kram Yster