lördag 4 februari 2012

Internet!

Yiihaaa......jag har internet. Det är slött, men jag har det i alla fall. Två veckor utan är inte på nåt vis nån katastrof, men lite bakvänt är det allt när man är van att va ständigt uppkopplad :-) och jag har ju inte en sån där telefon ni vet.
Jag rotade fram en jättelåååång nätverkssladd på Corpus och tänkte att den kanske skulle funka, och det gjorde den. Jag blev faktiskt överraskad själv. Allt sånt brukar ju T sköta åt mig men den här klarade jag själv. Sladden är så lång att jag kan utan problem flytta mig från vardagsrummet till köket och sen till sovrummet, den skulle faktiskt räcka in i badrummet oxå. Men det känns lite onödigt att sitta där och va uppkopplad, det är väl där man ska va avkopplad. Jag tycker att det säger en del om hur lång sladden är eller kanske egentligen mer om hur liten min lägenhet är haha. 

Min framgång firades med en utsökt lunch:


Kycklingsoppa, kex med brieost, ett glas mjölk och en svårskalad apelsin.


Häromdagen gjorde jag en stor gryta med kycklingsoppa, mmmm vad god den blev. 12 port för 102 kr, ganska shysst portionspris tycker jag och jäkligt bra att ha i frysen.

" Det är inte alla grytor som har öron "

4 kommentarer:

Nenny sa...

Haha. Jag trodde sladden skulle räcka från corpus till lägenheten... *fniss*
;)

Marie sa...

Haha...det är tamejtusan nästan att den gör det.

Sandrine Enryd Carlsson... sa...

Åh, har du nåt recept på soppan, eller är det taget ur huvudet? Jag letar efter ett bra recept på kycklingsoppa men jag vågar inte prova nån av dem... ;-)

Marie sa...

Sandrine! Jag hör till dom som inte använder recept, men i soppan hade jag purjolök, gul lök, morötter, potatis, broccoli, basilika, kyckling :-) och hönsbuljong. Ta dom grönsaker du tycker om, gillar du linser blir det oxå gott att ha i. Lycka till.