fredag 24 februari 2012

Påsk semester!

När jag insåg att ängel F skulle ha semester en gång till innan det var min tur tänkte jag att det går jag bara inte med på. Inte för att F inte är värd sin ledighet, för det är hon absolut. Men nån jäkla ordning får det va :-

Vem är det som beviljar personal semester?
Vem är det som jobbar när andra är lediga?
Vem är det som är chef egentligen?

Så jag satte helt enkelt ner foten. Nu får det vara nog. Nu är det min tur att va ledig.

Jaha, då var det bestämt. Men va lätt det va att bestämma, det känns helt naturligt på nåt sätt.

Och då kommer ju den stora frågan! Om jag ska va ledig va ska jag då hitta på? Hmmm, ska jag åka en sväng till Kanarieöarna, där brukar det väl va ganska pålitligt med sol och lagom värme? Men jag är inte direkt nån som vill ligga och steka mig hela dagarna, så det vore ju dumt. Eller kanske till Egypten, dom har bra snorkling där har jag hört. Fast jag snorklar ju inte så då kan det ju kvitta. Kanske nån mysig storstad så där på vårkanten. Rom, Barcelona, Prag, Amsterdam, Stockholm, Riga, Moskva? Nä, jag är ju inte direkt nån storstads människa så det vore kanske inte det bästa.

Men vad är då det bästa för mig kan man undra?

Jo såklart till landet där en av tre världens bästa änglar bor. SKOTTLAND

Självklart blir det Skottland, där finns så mycket som jag inte har sett än och så många människor jag längtar efter att få träffa igen.

Så Skottlandspåsk i april och Skottlandsvandring i maj och sen bäst av allt Skottlandsbröllop i september och med lite tur kanske Skottlandsemester i juli. Kan livet va mycket bättre än så här? Tveksamt!


Inga kommentarer: