onsdag 1 februari 2012

Tvättstugan!

Igår gjorde jag nåt som jag "tror" att jag inte gjort förrut, och om jag har gjort det så var det år 1979. Jag tvättade i tvättstugan där jag bor. Två ganska stora tvättmaskiner och en gigantisk torktumlare. Två stycken torkrum, fast jag upptäckte inte nr 2 förrän jag hängt upp och fyllat torkrum nr 1. Då orkade jag inte plocka ner hälften för att hänga upp i nr 2. Vilket jag ångrade kl. 21 när min tvättid var ute. Då insåg jag att hälften av tvätten skulle behöva några timmars torkning till.
Det var bara att försöka hänga upp det i lägenheten, inte lätt visade det sig när 47 kvm lägenhet redan är full med kartonger och papperskassar :-)

Men maskinerna tvättade snabbt, fast jag tror inte centrifugeringen var på 1600 varv direkt. Det var ganska vått när jag plockade ut det, hmm kanske därför det tog tid att torka.

Jaja, förhoppningsvis lär jag mig nåt av detta. Kanske, i alla fall till nästa gång jag glömmer att det finns 2 torkrum.

Jag är i alla fall glad att slippa tvätta förhand!

" Det räcker inte med att ha erfarenheter, man måste komma ihåg dom också "

1 kommentar:

Nenny sa...

Hoppas nu bara du slipper nån "tvättGestapo". Det brukar ju alltid finnas minst en i varje gemensam tvättstuga...