söndag 26 februari 2012

Natt chock!

I fredags ringde medlem F och ville avboka sig från passet på kvällen. Skojfrisk som jag är, eller vad man nu vill kalla det, så sa jag att "vi tar inga avbokningar, bara påbokningar" "Snälla, om du får tidningen på söndag då"? (medlem F kör tidningar nämligen) "Okej då" säger jag och bokar av F. Sen glömmer jag det telefonsamtalet. Ända tills i natt.

Kl 03.48 vaknar jag av att det låter som om någon försöker ta sig in genom mitt brevinkast. Jag far upp som en raket och törnar rakt in i ett ställ med trådbackar (som nån idiot har ställt där för att hon håller på att fixa till i klädkammaren) och slår i knäet i kanten, tar ett steg åt sidan och sparkar foten i några flyttlådor ( som nån idiot har ställt där för att hon håller på att fixa till i klädkammaren) far vidare ut i hallen för att brotta ner ev. inbrottstjuvar. Adrenalinet kokar och pulsen rusar, då upptäcker jag tidningen som ligger på golvet nedanför mitt brevinkast. Där står jag som ett fån i min nakna prakt och inser att medlem F hållit sitt löfte, ett löfte som jag totalt glömt bort. Tack så jäkla mycket för kicken F :-)

Jag går och lägger mig igen, det tar en stund innan jag somnar. Just när jag sover som bäst ringer min klocka 06.30. Varför?????? Jo för att idioten hon har bokat tvättid 07.00. I vanliga fall är det inget problem, bara de nätter som jag får tidningen.

Summa sumarum: Ännu några anledningar till varför jag inte har nån tidning.

* Man riskerar knä skador!
* Står fara för brutna tår!
* Ökad risk för hjärtproblem!
* Skönhetssömnen blir störd!

Men för övrigt var det ganska trevligt att bläddra i tidningen till frukosten, mellan tvättstugebesöken.

Inga kommentarer: