lördag 15 februari 2014

Same, same but different!

Jag hade budgeterat att göra en tredagarsvandring med två övernattningar på min semester nästa vecka. Eftersom vi som jobbar i Macdonald koncernen har rabatterat pris på övernattningar, i mån av plats, tänkte jag ta tillfället i akt att utnyttja det. För 350 kr får man övernattning, frukost och 3-rätters middag på kvällen. Det kan man knappast klaga på :-) Så jag hade satt undan 1000 kr till det.
Nu blev det inte så för det hotellet jag bestämt mig för hade fullt p.g.a. två bröllop. Vi har ju fler hotell men då är det längre och köra och de ligger inte så bra till för vandring.

Då är ju frågan: Vad ska jag göra med dom pengarna?

Enkelt: Trespass outdoor shop har superrea!
 
 

Ett par nya vandringskängor!
£49 = 500 sek
 
En vattenavvisande vindjacka!
 £19 = 200 sek
 
Summa summarum:
 Jag spenderade 700 kr istället för budgeterade 1000 kr.
Vilket då måste innebära att jag helt plötsligt har tjänat 300 kr.
 
Eller?
 
Ja,ja, matte har aldrig varit min starka sida :-) 
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du verkar ha valt ett bra alternativ - de 300 kr räcker väl till en trerätters glassmeny så det är ju rena förtjänsten!
Hälsar
Eva C

Anonym sa...

Hmm. Blir det tredagars vandring med övernattning och helpension hemma nu? Inte så tokigt kanske - du får bestämma vad du ska äta och får sova i egen säng :)
Och vilka fynd! De där kommer du att ha glädje och nytta av i mer än tre dagar. Frågan är om du skulle göra så jämt? Nej det vore väl trist att alltid se samma stigar?!
Räkna med en bra semester!
Kram från kusin Eva