fredag 21 februari 2014

West Highland Way!

Nu är det bokat och klart. Det blir West Highland Way i september. Äntligen ska jag få vandra 154 km i blandad terräng och skiftande landskap. Och tro det eller ej, jag ska inte göra det ensam. Med mig på turen ska jag ha mannen i mitt liv. Åhhh det ska bli så kul.

Det blir fem övernattningar och sträckorna ser ut som följer:
* Milngavie - Drymen  20 km   En lugn och fin start, gäller att inte gå ut för hårt.
* Drymen - Rowardennan  23 km  Även andra sträckan blir så där lagom lång.
* Rowardennan - Inverarnan  22 km  Tja, vi fortsätter att ta det lugnt.
* Inverarnan - Bridge of Orchy  32 km  Såja, då ökar vi på lite.
* Bridge of Orchy - Kinlochleven  33 km  Längsta sträckan näst sista dagen. Klokt eller oklokt, det lär väl visa sig.
* Kinlochleven - Fort William  24 km  Slutmålet nått.

Vill man veta lite mer om West Highland Way så kan man kolla på följande adress
www. west-highland-way.co.uk


Stulen bild.
Men det här förväntar jag mig att få se.
 
En stulen bild till.
Jag återkommer med egentagna bilder.
 
Känns som om jag kan stå ut med den synen :-)
 
 
 
 
Det är den här mannen jag ska ha med mig.
En av mina tre inspirationskällor, glädje och stolthet.   
 
 
 
 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser jättehärligt ut - gitarren bär han väl inte med sig förstås - kanske något mindre instrument typ ukulele?
Hälsar
Eva C

Hampus sa...

Kommer bli gött med en långvandring kära mor :)

Anonym sa...

Härligt! Ha en bra tur. Räknar med rapporter efterhand... :)
Kram från kusin Eva