onsdag 5 februari 2014

Tjejkväll med övernattning!

Igår hade jag och Zoey tjejkväll.
Jag hämtade henne efter jobb på eftermiddagen, vi tog en rejäl runda och blev både lite våta och frusna.

Sen stannade den här lilla "ruggugglan" över natten.
 
Idag har vi tagit en runda med Frida & Si. Vi gick en runda där de båda kunde springa lösa nästan hela vägen. När vi kom hem var hon inte alls vit längre utan såg mer ut som ett gråbrunt garnnystan. Men efter en dusch, föning och borstning var hon nästan vit igen.
 
Man blir såååååå trött av att bli ompysslad.
 
Hon är så duktig när man duschar henne, inte ett pip eller gnäll. Står snällt och lyfter fint på en tass i taget. Efter grovtorkning med handduk, skakar hon vilt på sig och springen som en galning runt i hela lägenheten. Jag hämtar fönen, sätter mig på golvet och lägger en torr handduk framför mig. Jag kallar på henne att hon ska komma. Nix pix det ska hon inte. Då startar jag fönen och bums så kommer hon och sätter sig på handduken och njuter i fulla drag av att bli både fönad och borstad. Ja, är man en prinsessa så är man.
 
  

1 kommentar:

Anonym sa...

En riktig sötnos - så mysig men det är tur att hon är villig att samarbeta med den pälsen
Hälsar
Eva C